سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه طراحی لباس کودک انجام دهیم ؟

امروزه با توجه به پیشرفت صنعت مد و پوشاک طراحی لباس کودکان نیز جایگاه ویژه‌ای در این صنعت به خود اختصاص داده است. در حقیقت طراحی لباس کودکان یکی از زمینه‌های جذاب و پر طرفدار در صنعت مد و پوشاک است. در حال‌حاضر حدوداً 25% از جمعیت کشورمان را سنین زیر 14 سال تشکیل می‌دهند و طراح لباس کودک بازار کار خوبی برای فعالیت در این زمینه خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم علاوه بررسی طراحی لباس کودکان، تاریخچه طراحی لباس کودک را نیز مورد بحث و بررسی قرار دهیم. برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

امروزه در کشورهای توسعه یافته به روحیات و اهمیت شکل گیری شخصیت کودک در سن پایین توجه ویژه‌ای می‌شود. به همین دلیل است که نقاشی طراحی لباس کودک در صنعت مد از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در طراحی لباس کودک علاوه بر اصول طراحی اندام کودک باید به تأثیر لباس بر شخصیت کودک نیز توجه کرد. پوشاک فرم کودکان که در مدارس و مهد کودک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید به رنگ‌هایی باشند که کودک شادی و نشاط را از آن رنگ دریافت کند. در انتخاب ضخامت پارچه لباس باید توجه کرد و پارچه ای که نور را از خودش عبور می‌دهد پارچه ای نازک بوده و به آسانی پاره می شود و احتمالا با چند بار شسته شدن کیفیتش را از دست خواهد داد.

با نگاهی به تاریخچه طراحی لباس کودک می‌بینیم که برند فندی که یک برند معتبر در زمینه‌ی پوشاک، مد و لباس است، اولین نمایشگاه خود را برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا برگزار کرد که برای سنین 3 ماه تا 12 سال بود و از 140 تا 500 دلار قیمت داشت.

 

هرچند تعداد زیادی آموزشگاه خیاطی طراحی لباس کودک در کشورمان وجود ندارد اما می‌توان با مطالعه‌ی کتاب طراحی لباس کودک نکات بسیاری را در این زمینه آموخت. امروزه دیگر صنعت مد از لباس‌های شلوغ و پر زرق و برق پشتیبانی نمی‌کند. بلکه آنچه که جالب توجه است این است که صنعت مد شعار خود را به «زیبایی در سادگی است» تغییر داده است. صنعت مد کودکان نیز از این مقوله مستثنی نبوده است. با توجه به صنعت مد می‌توان مشاهده کرد که طراحی لباس ساده برای کودکان رواج بیشتری پیدا کرده است. انتخاب رنگ مناسب برای لباس کودکان در عین رعایت اصول سادگی یکی از مواردی است که باید در طراحی لباس کودک رعایت شود. در طراحی لباس کودکان باید در تعیین محل درزها و دوخت لباس توجه کرد لباسی که درزهای آن محکم نباشد و دوخت نامناسبی داشته باشد، کیفیت خوبی ندارد و بعد از چند بار استفاده درزهای آن باز می‌شود. علاوه بر این کودکان در طول روز فعالیت زیادی دارند و همین باعث می‌شود که لباس بیشتر در معرض پاره شدن قرار بگیرد. به همین دلیل دوخت محکم و استفاده از پارچه‌های مناسب اهمیت زیادی دارد.