سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک از دو واژه موشن به معنای حرکت و گرافیک به معنای تصاویری همچون وکتورها و تصاویری که عموما با برنامه های گرافیکی همچون فتوشاپ و ... ساخته میشوند، تشکیل شده است.موشن گرافیک ها اصولا به همراه صدا توسط برنامه هایی مالتی مدیا همچون ادوب افترافکت ساخته میشوند.

دانش ادغام تصاویر و حرکت آنها به همراه صدا است که طراحی موشن گرافیک  در ساخت تیزر تبلیغاتی،انیمیشن های دوبعدی،برنامه های آموزشی و...کاربرد دارد و عدم نیاز به دوربین و نور و فیلمبرداری و عدم نیاز به بازیگرو استفاده از رنگ های جذاب، تصاویر گرافیکی متنوع و خلق افکت هایی با جذب مخاطب همگی دلایلی هستند که موشن گرافیک امروزه جزو پرطرفدارترین روشها به ویژه برای تبلیغات مورد استفاده است.

نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک :

•Adobe After Effects

•Apple Quartz Composer

Autodesk Combustion

•Various VJ Programs

•Max/MSP

•Smith Micro Software Anime Studio

Adobe Flash

•Apple Quartz Composer

طراحی اینفوموشن به متحرک سازی عناصر ثابت مانند نمودارها، نقشه و تصاویر و وکتورها گفته می شود . اینفوگرافیک از کلمه دو کلمه اطلاعات یا information  و گرافیک یا graphic  نشات می گیرد و مسائل پیچیده و ساده را به مسائلی ساده تبدیل می کند . طراحی اینفوموشن باعث تاثیرگذاری بیشتر و جذابیت محتوا بصری خواهد شد. طراحی اینفوموشن با استفاده از نرم افزار های گرافیکی انجام می شود.  مدت زمان ساخت موشن گرافیک متغیر است و بستگی به نوع موشن گرافیک درخواستی شما دارد. موشن گرافیک می تواند چند ثانیه تا چند دقیقه متغیر باشد. قیمت موشن گرافیک بستگی به نوع کار و زمان انجام کار دارد.

لوگو موشن به متحرک ساخت لوگو گفته می شود و می توان بر افکت های صوتی و تصویری اضافه کرد. لوگو موشن تاثیرگزاری خوبی بر روی مخاطبان دارد . برای ساخت لوگو موشن می توانید از نرم افزار های گرافیکی استفاده نمایید و یا با استفاده از سایت هایی بصورت آنلاین لوگو موشن طراحی نمایید. بطور کلی طراحی و ساخت لوگو موشن به برند شما شخصیت می دهد و باعث تاثیرگذاری بیشتر آن خواهد شد.

یکی دیگر از طرح های گرافیکی و موثر در تبلیغات و آموزش طراحی ویدئو موشن می باشد. ویدئو موشن مانند موشن گرافیک است با این تفاوت که فیلمبرداری دارد و در آن وقتی شخص مورد نظر مشغول صحبت کردن می باشد عناصر گرافیکی و وکتورهای متحرک اطراف شخص و یا نمودار های مختلف به نمایش در می آیند. طراحی ویدئو موشن یکی از راه های ساخت محتوا جذاب و تاثیرگذار می باشد و مدت زمان آن از چند ثانیه تا چند دقیقه متغیر است.