سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امکانات نرم افزار های حسابداری خدماتی و تولیدی :

 

حسابدار باید از تعداد کالاهای فروخته شده، تولید شده و نگه داشته شده در انبار مطلع باشد تا بتواند مدیریت فروش محصولات را انجام دهد.

پیش بینی بودجه توسط حسابدار نیز از دیگر ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب است ینی با توجه به هزینه های لازم برای تولید محصول بودجه هر بخش را تعیین نمود.

 با داشتن بهترین نرم افزار حسابداری تولیدی باید بتوان میزان تقاضا در تولید کالا را بدست آورد تا بتوان هزینه های مربوط به تولید کالا یا محصولات را ارزیابی کرد.

یکی دیگر از نرم افزار های حسابداری نرم افزار حسابداری خدماتی می باشد . هر شرکت خدماتی نیاز به یکی سیستم حسابداری خدماتی  برای شرکت خدماتی خود دارد تا از طریق آن بتواند کلیه فرآیند های مالی و حسابداری را کنترل نماید و اطلاعات مالی شرکت محفوظ بماند. علاوه بر این استفاده های دیگری مانند حقوق، مزایا کارکنان، ثبت دست چک ها و اعلام سررسید چک ها ، صدور فاکتور و پیش فاکتور ، دادن دسترسی های مختلف به هر کاربر نرم افزار و محدود کردن دسترسی ها را دارد. 

. مدیریت موجودی 

یک حسابدار باید از تعداد کالاهای فروخته شده، تولید شده و نگه داشته شده در انبار اطلاع داشته باشد و سیاست های لازم برای مدیریت و فروش آنها را بدست آورد.

·         پیش بینی بودجه

یک حسابدار باید بتواند با توجه به هزینه‌های لازم برای تولید محصول،  بودجه هر بخش را تعیین نماید. این پیش بینی می تواند در دوره‌های مختلف زمانی از یکساله یا کوتاه‌تر باشد.

·         ارزیابی خط تولید داخلی

هر حسابدار باید بتواند بخش‌های تولیدی هر شرکت را زیر نظر گرفته و میزان تولید هر خط تولیدی را ارزیابی کند و در صورت نیاز خط های تولیدی را کاهش دهد یا با توجه به آمار تقاضا میزان تولید یک خط تولیدی را افزایش دهد.

·         حسابداری محصولات تولیدی

یک حسابدار تولیدی باید آمار مربوط به تولید محصولات مختلف را بدست آورد و بر اساس این آمار، محاسبات لازم در زمینه تولید که شامل هزینه‌های تولید است را مدیریت کند.

·         کنترل و تجزیه و تحلیل تولید

یک نرم افزار حسابداری تولیدی باید میزان تقاضا در خرید کالاها را بدست آورد و با تجزیه و تحلیل این آمار را به مدیر شرکت ارائه دهد تا سود شرکت را افزایش دهد.