سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی نرم افزار های کاربردی طراحی اینفوموشن و مراحل ساخت موشن

 

ساخت اینفوموشن جهت نمایش اطلاعات، دیتا و داده های آماری کاربرد زیادی دارد. گاهی برای ما پیش می آید که می خواهیم یک سری از اطلاعات پیچیده آماری را به راحت ترین شکل ممکن به دیگران نمایش دهیم. برای این کار می توانیم با استفاده از اینفوگرافیک ها یک نمایش آماری جذاب و ماندگاری را خلق کنیم.

از انجا که همیشه در تمامی دوران و ادوار گذشته تماشای یک انیمیشن و یا طرح های گرافیکی جذاب، در ذهن بیننده تاتثیر گذاری باور نکردنی داشته است، از این رو می توانیم با استفاده از اینفوموشن ها جهت نماش اطلاعات آماری یک نمایش خیره کننده جذاب و زیبایی را برای ماندگاری این نمایش در ذهن بینندگان داشته باشیم.

از نرم افزارهای حرفه ای طراحی اینفوموشن می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1-   نرم افزار کانوا Canva

2-   نرم افزار پیکتوچارت Piktochart

3-   نرم افزار ایزل لی Easel.ly

4-   نرم افزار ویسمی Visme

5-   نرم افزار ونگیج Venngage

6-   نرم افزار اینفوگرام Infogram

7-   نرم افزار ژنیال لی Genial.ly

8-   نرم افزار ادوبی اسپارک Adobe Spark

9-   نرم افزار کریپتلی Creately

10-نرم افزار بی فانکی BeFunky

11-نرم افزار بیتیبل Biteable

12-نرم افزار لوسیدپرس Lucidpress

با استفاده از لوگوی موشن برند خود را زیباتر تر از گذشته نشان دهید و از شیوه جدیدی در معرفی برند خود استفاده کنید. با ساخت لوگو موشن   مخاطب های زیادی را به سمت کار شما جذب خواهند شد، زیرا یک لوگوی متحرک می تواند تاثیر چند برابری نسبت به یک لوگوی ثابت در ذهن مخاطبان داشته باشد. برای استفاده و طراحی لوگوی موشن می توانید از برنامه ساخت لوگو موشن استفاده کنید.

مراحل ساخت موشن گرافیک را می توان یک ترتیب مشخصی دانست که با رعایت آن یک موشن گرافیک حرفه ای خلق خواهد شد.

در ابتدا طرح کلی انیمیشن موشن روی کاغذ یا برنامه استوری برد پیاده سازی می شود و با توجه به فیلم نامه آن کارکترها طراحی، مدل سازی و رنگ آمیزی می شوند و با استفاده از نرم افزارهای ویژه طراحی موشن گرافیک یک طرح زیبای موشن به وجود می آید.

 

مراحل ساخت موشن گرافیک :

بررسی نام تجاری: قبل از شروع به ایجاد هر چیزی ، لازم است در وهله اول برندتان مورد بررسی قرار گیرد. آژانس های خلاق حرفه ای با اختصاص وقت خود برای کشف هدف کسب و کارتان، مشتریان را مورد هدف قرار داده و محصولی تاثیرگذار برای آن ها ارائه می دهند. در واقع این فاکتور نه تنها به ما در آشنایی مشتری های خود کمک می کند بلکه به ما اطلاع می دهد که چه موشنی برای کسب و کار آن ها تولید کنیم.

نوشتن متن سناریو: اکنون که متوجه شدیم شما به دنبال چه هدفی می گردید ، سناریویی برای انتقال این مفهوم به مشتریانتان چیده می شود. متن این سناریو مانند ریشه های یک درخت موشن گرافی است که تمامی فاکتورهای آن از طراحی گرفته تا صداگذاری و غیره از این سناریو سرچشمه می گیرند در نتیجه اگر بگوییم فیلمنامه موفقیت بقیه پروژه را به دنبال دارد، اغراق نکرده ایم.

صداگذاری: انتخاب صدا و موزیک مناسب یکی دیگر از مراحل ساخت موشن گرافیک است. به طور معمول ، ما ابتدا با توجه به اطلاعاتی که از مشتری خود جمع آوری کرده ایم و با بکاگیری استعداد صوتی که فکر می کنیم مناسب باشد کار خود را شروع می کنیم.

داستان نویسی: حال وقت آن است سناریو موشن گرافی را به صورت تصویری با ریز جزئیات به نمایش گذاشت. ابزارهای زیادی برای طراحی و پیاده سازی موشن گرفی وجود دارد.

جان بخشی به گرفیک طراحی شده( انیمیشن): روند انیمیشن کاری دشوار و وقت گیر است. گاهی اوقات ، همه چیز روی کاغذ عالی به نظر می رسند اما وقتی از طریق حرکت گرافیکی اجرا می شوند ممکن است با چالش های زیادی روبه رو شویم. اما تمام لذت کار به همین چالش هایی است که هنگام انجام فرایند انیمیشن سازی طراحی گرافیکی رخ می هد.

طراحی صدا: موسیقی برای ساخت هر محصول موشن گرافی کاملاً حیاتی است زیرا به طور چشمگیری احساسات بیننده تأثیر می گذارد.

موسیقی بدون حق امتیاز: رایج ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه استفاده از موسیقی بدون حق امتیاز موجود است و برای هر انیمیشنی قابل استفاده می باشد. صادقانه بگویم این گونه موسیقی ها می تواند هر پروژه ای را ارتقا بخشند.

 

طراحی موسیقی سفارشی: گزینه دیگری پروژه موشن گرافی شما را از دیگر پروژه ها متمایز می کند استفاده از موسیقی های سفارشی است اما هزینه هنگفتی را به همراه خواهد داشت.

 

تحویل نهایی: در این مرحله اصلاحات لازم انجام شده و پروژه برای تحویل آماده خواهد بود. به عنوان مثال شاید رنگ دیگری را برای پروژه خود ترجیح دهید یا لازم باشد برخی از متن ها در آن جابجا شود.